2011

det har vart ett jäkla bra år. så kan väl köra en sån här

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja?
Åka till Spaniens fastland och se Veronica Maggio är de första jag kommer på. Och spinner man vidare på Maggio har jag ju sett t.ex. Petter och Adams-Ray och Chris Medina också. Räknas sådana saker?
Jag vet inte heller om onyktra saker räknas? Att lura till sig kyssar eller att pussa okända killar med deras mycket möjliga flickvänner på ryggen på kinden, till exempel. Eller att totalkrascha en cykel eller kaskadspy i pappas BMW. Ge tusen käftsmällar på en och samma kväll?
Men jag har haft mina första uppslag i VLT. Fått skatteåterbäring. Och jag har sett sista delen i min religionsserie - hehe - Harry Potter. Arrangerat överraskningsfödelsedagsfirande. Åkt bil med vänner bakom ratten. Åkt longboard i timtal, och kunde sedan knappt gå för fot och vad var trasig i typ 4 dagar. Gjorde slut och hånglade dagen därpå. Fyllde sjutton som alla andra 94:or. Blev bjuden på mat av kille jag aldrig träffat förut, som gav mig kondomer för att jag nog behövde dem mer än honom. Var vaken hela Midsommarafton och promenerade och pratade väldigt trevligt med FK hela tiden och så kysstes vi och satt under en ek innan han åkte hem. Satt i ett nyckelpigebo. Sett en död älg på garagenedfart. Var hos doktorn för att jag kanske hade något jätteallvarligt i kroppen. Hade inte det. Kommit på en teori som gör att jag är lite mindre rädd för döden ibland. Twittrade och tumblrade. Och hade väl inte blivit uppraggad av låtsasgreker på Kreta innan jag och Hanna åkte dit heller.
Bland annat.



lärde mig min kamera relativt bra och här är 2 favvisar som den knäppt.

Har du några nyårslöften?
Bara att jag ska bli en allmänt bättre version av mig själv. Blir lite snällare, lite aktivare, lite gladare, lite duktigare, lite piggare, lite mer uppmuntrande, lite mindre bitter och så vidare. Fortsätta på vägen jag går på helt enkelt.


typ va såhär nöjd med allt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja, men Beyoncé är ju gravid. Och min kära Orlando Bloom fick barn. Typ dom.

Vilka länder besökte du?
Spanien, Grekland & Finland.




Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
1 januari hehe. 4 november KANSKE. Äh vet aldrig vilka datum det är. Vet bara att jag har haft så perfekta stunder i år så de knappt finns.



Vad var din största framgång 2011?
Blivit allt mer glad och allt mindre bitter allt eftersom året gått.

visade sig på Jennys bild. har pratat om det med Jenny och tjejerna x antal gånger också. naw girlzen <3

Största misstaget?
Varje gång jag låtsats var någon jag inte är. Eller försökt någon jag inte kan vara. Allt sånt är bara slöseri, det leder verkligen ingenvart.

Bästa köpet?
Min 5-kronorskavaj. Värdaste någonsin. Mer sånt 2012 lol.


Vad spenderade du mest pengar på?
Kaffe..? Pierre har fått inkassera en hel del i år. Och Cornetto, såklart.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Resorna gjorde mig riktigt glad. Mina classmates gjorde mig riktigt glad. Mina bästa vänner gjorde mig riktigt glad. Fredrik gjorde mig riktigt glad. Veronica Maggio gjorde mig riktigt glad. Anton gjorde mig riktigt glad. Mackie och Caramell gjorde mig riktigt glad. Jag själv gjorde mig riktigt glad.

till och med pappa ibland.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Titanium med Sia och David Guetta. Someone like you med Adele. Pumped up Kicks och alla andra låtar från Foster the Peoples album Torches. Inga kläder etc med Veronica Maggio.
Loca People.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Typ allt. Mer av allt. 2012 ska ha mycket mindre dötid än 2011 haft.



Blev du kär i år?
Mja, mest sådära som man är i filmer. Mer trollbunden än kär. En redig crush, så att säga.

Favoritprogram på TV?
Nä, Vänner-boxen i datorn tar nog förstapriset.



Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Solade och badade vid en insjö eller ett innanhav eller whatever med 7 grader varmare och mycket saltare vatten än vid riktiga havet. Tog några av mina favoritbilder från året och åt italienskt och sedan en rejäl glass på kvällningen.





Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Allt blir vad man gör det till, jag är nöjd med mitt år. Men att få skippa baksmällor hade inte varit helt fel.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Typ blandad. I våras var det väl mest haremsbyxor och stickade tröjor. I somras trivdes jag  som fan i långa kjolar och oversize t-shirtar. Mycket mer söta klänningar än jag haft tidigare. Mockajackan och pappas jeansjacka. Sommarlovet är min bästa kläd-tid. Orkar och bryr mig lite mer då. Vågar kanske också. Nu i höst har det varit svarta jeanstightsen så mycket jag kunnat. Till whatever. Och nu i mellandagarna? Onepiece. 





Mössa på det där viset hade jag dock aldrig. Men en kväll som jag spenderade hos först Linnea och sedan med Anton och Fredrik på sportbaren, bar jag mössan på vanligt vis och den där kära tröjan tillsammans med långkjol, min bästa gröna halsduk, converse och tunna jackan med luva. En av mina bästa kläddagar under hösten, usch vad jag trivdes.


Vem saknade du?
Inte så många. Någon enstaka någon enstaka gång.





Den bästa nya personen du träffade?
Andreas Sönnergren.


no doubt.

Mmmm. Fett jao. Gott nytt fucking år.

Kommentarer
Postat av: fridas knöl

jooonnnnn! världens finaste bild på dig och Linnéa.

2011-12-31 @ 12:43:02
URL: http://frajzi.blogg.se/
Postat av: Lina

JONNA gott nytt år för fa-an!

2011-12-31 @ 13:30:54
URL: http://stangavsolen.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0