HOME SWEET HOME


precis hemkommen från skavsta flygplats. hemkommen från spanien.
det var 10 underbara, varma dagar. solsken, medelhavet, sandstränder och fint sällskap. allt man behöver för en lyckad semester.

lyckad blev den.
jag hann fylla sjutton. hann bli ganska så fint solbränd. hann se några av världens finaste rumpor, hahah!
hann äta fina och mindre fina middagar ute på restauranger. (dock var de bästa de middagar vi lagade hemma i lägenheten)
marknader, shopping.
raggningsrepliker, "hola guapas, compañeros?"
och så vidare.
fina spanien.


jag är hemma nu. totalt annorlunda från den jag var precis innan jag åkte. känner mig så lugn och fridfull. mitt huvud skriver noveller istället för att tänka "som vanligt". känner mig fylld av inspiration och livsglädje. glädje.
   dock är jag rädd att jag snart kommer vakna upp ur den här dvalan, och dyka rakt in i verkligheten igen. känna smärtor och motgångar igen. lite rädd att kliva utanför dörren nästan.
   men det är sommarlov. det är sommar. oavsett vädret.
jag är hemma och har mina underbara vänner här. en dag i taget, ska vara min melodi denna sommar. en dag i taget. det svåra får vänta ett tag.
godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0