NÄR ALLA SÄGER "NEJ" SKA JAG SÄGA "JA"

"Minns än idag alla gånger vid matbordet eller i bilen som man berättade något och blev avbruten av att mamma började säga något till pappa. Så tystnade jag, ner med blicken, väntade på att de skulle vilja höra fortsättningen på min berättelse och sedan den lilla sucken när jag kom på att de skiter fullständigt i vad jag vill säga, de har redan glömt bort det och börjat prata middag. Jag har alltid älskat att synas och höras, därför har jag idag stor förståelse att alla inte alltid orkar lyssna. Men kan inte släppa förnedringen i att bli avbruten. Det är bland det värsta jag vet. För mig är det som att någon med en avbrytning bekräftar att jag är oviktig. Om någon avbryter mig i vissa sammanhang där jag berättar något av vikt kastas jag tillbaka till min barndom och känner mig som tio år igen." - miss Michaela Forni

Kommentarer
Postat av: Jenny

så jävla sant

2012-06-13 @ 20:26:55
URL: http://jennygranholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0