OBS VARNING FÖR SPONTANGJORD SÖNDAGSLISTA

DU.

Vilken händelse i ditt liv har stärkt dig mest som person?
Kan man ens välja bara en händelse? I så fall mitt gymnasieval. Hade nog inte varit så mycket mig själv ifall jag inte gått dessa hittills 2 år på KG. Så jävla mycket som jag lärt mig. Det har till och från varit ett helvete men är väldigt nöjd med hur det är just nu.
   Kanske annars att jag började rida igen efter flera års uppehåll. Så skönt att varje söndag kunna slippa tänka på allt annat och bara vara stalltjej. 

 

Vad har varit ditt livs största äventyr, hittills?
Hela livet. Att växa upp. Nej jag vet inte. Att åka TILT när knäna skakar. Att söka jobb på VLT. Att göra helt galna saker med vänner. Att köra bil. Att vandra omkring på broar 40 meter upp i luften. Att aa hehe.
    Nej. Vad är ens ett äventyr? Har inte gjort mina äventyr än.

 

HAHAAH ELLER JO. Min och Hannas kryssning när vi var 12. Alltså det hände så sjuka saker då hahahah och vi va så rädda och det finns inga ställen att gömma sig på för det är PÅ EN FÄRJA. Haha hade vi åkt på just den kryssningen nu och samma saker hade hänt – ”jagade” av full kille, fast i en hiss med två ännu fullare, nån kramade Hanna och sa ”tjena syrran” – hade det nog inte varit en sån big deal. Men våra 12-åriga jag höll på att avlida av spänning, stress och skräck. Herregu.

Vilken egenskap föraktar du mest hos dig själv?
Att jag har ganska lätt för att såra folk. Säga för mycket. Eller liksom, säga liiite för elaka saker liiite för tidigt i en ”bekantskap”, till exempel. Men kan bli elak när som helst. Mot vem som helst. För att jag är uttråkad, trött, ledsen, osv. Är säkert elak när jag är hyperglad också.
   Andra grejer är att jag inte kan låta bli att grina när jag är frustrerad – i fall jag inte lägger av med det jag blir frustrerad av ca direkt. Att jag har en förmåga att berätta jävligt ointressanta saker hela tiden. Kan sällan ta ansvar för saker jag gjort/sagt etc. Det är aldrig mitt fel osv.

 

När känner du dig sexig?
Sällan. Eller alltså klart det finns situationer när man ba ”ja nu jävlar” men inte precis every day business.

Av vilka anledningar gråter du oftast?
Av Grey’s Anatomy. Nä men när jag är frustrerad som sagt. Senaste veckan/veckorna (vet inte riktigt) har jag dock gråtit ganska mycket pga ca allt. När jag hade matte c, när jag lyssnade på krunegård, nästan precis när Erik kommit hit igår och jag inte var så ensam längre.

 

Vad skrattar du åt?
Sarkasm och ironi. Chandler i Vänner. Ålga när hon sover. När man cp-dansar. När människor gör bort sig, säger fel, gör illa sig. När jag är rolig.

 

Tror du på något?
Jag tror på återfödelse för att jag tvingar mig att tro på det. Står inte ut med tanken på att allt bara är svart efter man dör. Det går inte. Får ångest av den tanken och blir paralyserad, kan inte andas, panikar. Seriöst, jag är så jävla rädd för att dö.

 

I vilka situationer är du riktigt rädd?
När jag tänker på döden xD
   När jag inte har koll på människor i min omgivning. Vilka som helst. Jag kan vara riktigt rädd när jag sitter bland vänner, jag kan vara riktigt rädd när jag möter folk på gatan, så fort jag får minsta känsla av att allt inte står rätt till. Har sådana svårigheter med tillit eller nåt.
   Sist jag var rädd på ”vanligt” sätt var när jag åkte av hästfan sist och trodde han skulle trampa på mig och jag skulle dö:). Aaa exakt. Döden.

 

”OM...”

Om du bara fick äta och dricka (vatten räknas inte) 5 saker för resten av ditt liv, vilka saker skulle du välja då?
Kaffe. Spaghetti och pappas köttfärssås. Jordgubbar. Kladdkaka. Loka päron.
   Låter väl fucking rimligt? Från mig vars liv numera går ut på att äta.

Om du fick en övernaturlig kraft eller kunskap, vad skulle du välja då? 
Att flyga kanske. Tänk typ när man är trött på nån och ba ”åhhhh” *flyger iväg*
Annars att trolla som i Harry Potter, såklart. 

 

Om du var en maträtt, en färg och ett klädesplagg, vad skulle du vara då?
Tacos. Midnattsblå. Den perfekta klassiska klänningen.

 

Om du skulle vara föreläsare, vad skulle du föreläsa om då?
Självförtroende och självrespekt och sådana grejer.

 

Om du fick välja helt fritt, vilken utsikt skulle du vilja ha från ditt rum?
Alltså precis inom närmsta räckvidden skulle jag vilja ha en cykel- och gångväg där det alltid fanns folk man kunde titta på. Älskar att bara sitta och titta på människor och gissa vad de tänker på och vart de ska.
   Annars har jag ju sedan jag läste Klara-böckerna som liten drömt om hästhage, litet fint stall och en grusväg med björkar längs vägkanten.
   Eller Manhattan, Central Park. Eller Operahuset i Sydney. Eller så.

 

Om du var kändis på turné, vilka saker skulle du vilja att det fanns i din loge? 
Ljudisolering. Bekväma sitt/liggplatser. Stora speglar. Snälla lampor. Tropiska frukter. Jordgubb-limevatten. Laptop. Böcker med inspiration och pepp. Hundvalpar.

 

Om du fick äta middag med vem du ville i hela världen, vem skulle du välja då?
Den person som varit med om ashäftiga saker, är lagom attraktiv, frågar snälla frågor, inte tar för mycket ögonkontakt. Hen.

 

Om du fick åka tillbaka i tiden, till när skulle du åka då? Motivera.
Då när det inte fanns mobiler eller internet så man behövde ringa till hemtelefoner eller åka hem till varandra och man inte påverkades så mycket av andras liv pga dumma bloggar osv. Hehe den tiden.

 

 

SEVEN IS THE MAGIC NUMBER

 

Komponera en sallad med sju ingredienser: 
Grekisk gurka, grekisk tomat, rödlök, grekiska svarta oliver, grekiska gröna oliver, grekisk fetaost, olivolja. Haha alltså riktig grekisk sallad är det bästa i världen.

 

Nämn sju saker som utgör en fantastisk sommardag:
I Sverige?
Glädje. Sol. Jordgubbar. Klänning. Utflykt med fina vänner. Altanmys på kvällen. Grillad mat.

I typ Grekland?
Sol. Grekisk sallad till frukost(skojar inte ens).  Strandhäng. Promenader i gränder. Katter. Souvlakimiddag i en gränd. Vackra grekiska pojkar.

 

Vilka är dina sju favoritgator? 
Haha vadå gator. Kreta-gator.

 

Om du fick sju tusen att spendera i en och samma butik, vilken butik skulle du spendera dem i?
Skulle må dåligt av att spendera sju tusen i samma butik. A men säg Sveriges bästa second hand-butik så väljer jag den. Annars Monki. Forever trusting Monki.

 

Vad gör du helst dagar då du är sju-k?
Ser på tecknad film. Eller serier med halvtimmeslånga avsnitt. Bor i mjukiskläder och tjockt täcke eller syrrans mysfilt. Dricker te. Klappar på hundar. 

 

TYP... LIVET. 


Viken egenskap föraktar du mest hos andra?
Egoism och överlägsenhet.

 

Vad tycker du att vi människor skulle behöva mer av?
Fler timmar på dygnet.

 

Favorittid på dygnet?
Det är så olika. Ibland är det tidig morgon när jag vet att jag har en hel bra dag framför mig. Ibland sådär sent på eftermiddagen när man väntar på att bästbästa kvällen ska börja. Ibland är det sen, sen kväll när man slagit sig ner i sängen och tittar tillbaka på dagen. Men alltid de stunder när man inte gör något särskilt. När man bara känner att allt är bra.

 

Hur vill du leva som tant?
Aktivt. Vill va bästa tanten som reser mycket, går på yoga tre dagar i veckan, umgås med mina bästa tantkompisar och inte säger saker som ”nej den där jackan är jag alldeles för gammal för”.

 

Ditt drömscenario just precis nu?
Jag vill att det ska vara nyårsafton och jag ska sitta med min sambo i New York och äta thaimat framför teven istället för att va på Times Square ca.
   Jag vill iaktta en photoshoot till en artikel i tidningen jag är chefredaktör för. Även den i New York. Eller Sydney, Melbourne eller något sånt.
   Jag vill sitta på hästryggen i Australien med Hanna bredvid mig på annan häst och vi ska ba nicka till varandra och sen skritta ut över de där stora fälten och vara borta hela dagen.
    Vill snabbspola mitt liv ca. Uppleva allt det där som jag drömmer om.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0