HUMAN QUALITIES



när jag var liten ritade jag en egen värld. jag var smått besatt av fantasyböcker och hade bestämt mig för att göra en egen värld. jag döpte landet/världen/platsen till Almalia. och det var kartan jag ritade. med blyerts i ett block med lite grövre papper. jag gjorde en huvudstad och massa andra mindre städer. döpte alla nogrannt så att alla namn var fina och unika. ritade berg och sjöar och bytte namn på några städer för att ett visst namn lät mer som en hamnstad och ett annat som en bergstad. 
jag började skriva en berättelse som tillhörde Almalia. när jag blev missnöjd eller tröttnade på mina karaktärer rev jag ut min karta. vääääääldigt försiktigt. tejpade in kartan i en annan bok och började skriva nytt. tejpade med dubbelhäftande tejp så tejpen inte skulle behöva synas. 

JAG SAKNAR FAN MIN KARTA 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0