JAG ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE I FANTASIN, FAST JAG VET DEN FÅR MAN INTE LEVA I

NU JÄVLAR SKA JAG GET THIS FUCKING BLOG GOING.
skoja. men aldrig gjort en sån här. så nu ska jag göra. leka 20 frågor med mig själv typ.



01 - Ett nytaget foto på dig själv och 15 intressanta fakta om dig själv.
Elin tog bilden typ eh igår.

fakta nr 1. jag är sällan långt ifrån miner som på bilden ovan. har alltså lärt mig att använda mina stora tänder till någonting bättre än ett helt vanligt störningsmoment. ett annat exemplar finnes här.
fakta nr 2. häromdagen skrattade jag åt att tellan bodde till och med utanför dingtuna. råkade visa sig att det var ju i mitt gamla område. alltså råkade jag bli lite busted som exlantis också.
fakta nr 3. jag äter som en man. på julafton sa jag åt viktor att skärpa sig med sitt matintag. "bara för att du äter som en man" sa han då. "ja jag gör ju det" sa jag och han kollade på mamma för att hon också skulle kommentera nåt spydigt eller nåt (lol vet inte vad han ville) och hon sa lite uppgivet "ja hon gör ju det".
fakta nr 4. jag är ordpetig och irriterar mig väldigt lätt på när folk skriver längre sms/andra meddelanden till mig som varken innehåller punkter eller kommatecken. är allt som oftast väldigt noga med hur jag själv formulerar mig i meddelanden och tycker också att det är smått jobbigt att se andra skicka t.ex. mail till folk jag inte ens känner med särskrivningar etc.
just den här bloggen är ett grovt undantag från hur jag i övrigt uttrycker mig då jag vill att den ska vara så lättsam som möjligt.
fakta nr 5. på tal om lättsam så skrev jag en hel drös med roliga fakta som jag halvlog lite åt mig själv på grund av. men så råkade jag trycka fram och tillbaka hit och dit och jag var plötsligt tillbaka på fakta nr 3 igen. fakta nr 5 blir alltså att jag ganska ofta skriver saker här på bloggen som jag själv tycker är roliga. inte sådär hahahahahahahahah jag dör-kul utan lite sådär nejmenojvadfinurligjagärhihi.
fakta nr 6. jag skrattar i de mest idiotiska ögonblicken. två gånger har jag skrattat när vänner berättat att de förlorat sin mamma/pappa. misstänker dock att detta faktum har gått över, då jag blivit någorlunda bättre på att hantera smärta/sorg på senare år.
fakta nr 7. när jag gjorde hogwarts-testet på facebook hamnade jag i slytherin trots att jag verkligen inte ville.
fakta nr 8. jag önskar mig ofta en större garderob, fler skor och bättre ögon för fashion. men jag klär mig hellre udda än modernt, hellre att det inte passar mig än att jag ser ut som alla andra. och klart att jag ibland önskar mig finare hår och hy och snyggare lår och mage. men till skillnad från förr i tiden då min garderob bestod av bara basplagg i svart och vitt och jag grät när jag såg mig själv i spegeln så är jag allmänt nöjd bara inget sitter snortajt eller jag har en enorm finne som verkligen gör ont.
fakta nr 9. jag tror att jag tycker att saker som kärlek och vänskap ska man inte behöva kämpa livet ur sig för att hålla igång. jävlar vilken mening. men aa. jag tror på att människor förändras och gör man inte förändringar ihop med sina vänner/sin kärlek så är det tvärtom - man förändras ifrån varandra. och lyckas man inte förändra ihop sig igen så är det ingen mening med att hålla fast vid någonting som är förstört, utan istället gå vidare och leva med de som man förändras tillsammans med.
fakta nr 10. ju senare på dygnet det är desto lättare är det att bli djup och prata om allvarliga saker. självklart kan jag bli djup och känslosam på dagen, men i dagsljus är det svårare att släppa ut sånt, samtidigt som man har dussintals andra saker att tänka på just då.
fakta nr 11. just nu har jag fler personer jag kallar vänner än jag någonsin haft. och så jävla fina är de också.
fakta nr 12. det är 5 månader och 5 dagar kvar till min 18årsdag. den hoppas jag kunna spendera med vänner som firar mig för firandets och inte festandets skull. alla andra kan dra för nån gång ska väl jag kunna blir rejält firad också:)  sen ska jag och jenny antagligen köra krogendebuten tillsammans, förutom att vi firar båda våra 18årsdagar ungefär då. när vi har fått sommarlov också hihihi<3
fakta nr 13. om jag hade skrivit alla de här på en gång istället för lite ibland då och då hade de nog haft ungefär samma sinnesstämning. men icke. påminner mig om mina humörsväningningar i åttan. nån som vill veta högstadiehistorien? lol.
fakta nr 14. jag har en pappa som alltid är arg på mig för att jag alltid håller mitt rum nerstökat. jag vet inte riktigt hur det går till men jag har det städat och fint max en dag innan det ser ut som innan städning igen. imorse tappade jag min puderdosa i golvet och det åkte ut bitar överallt och hela dagen gick innan jag tog bort det. så mycket bryr jag mig. men har lovat mig själv att alltid ha städat i min lägenhet när jag flyttar hemifrån. dock jonnastädat-standard och inte pappastädat-standard.
fakta nr 15. jag har spenderat alltför mycket tid med det här inlägget men har man gett sig in i leken får man leken tåla. längsta inlägget i den här bloggen någonsin skulle jag tro.

frågor på det? tack för ikväll.


Kommentarer
Postat av: Lina

fakta nr 9 va de finaste jag har hört dehär året tror jag. Och de mest sanna.



puss du är så klok

2012-01-11 @ 00:12:14
URL: http://stangavsolen.devote.se/
Postat av: Jenny da blogger

tycker du är en smart vän Jonnsan (och håller tummarna att jag räknas in i dina vänner som du talar om i inlägget) och tror att vi kör firandet för firandets skull och krogen rundan på samma gång? eller hur låter det i dina ören?

2012-01-11 @ 13:19:39
URL: http://jennygranholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0