JÄVLAR VA TEXT

http://www.bloggriket.se/
det här var ju inte så illa


sitter och taggar för att vara snygg. jag gör så ibland. inspireras av andra, funderar över min klädstil, vilka skor jag använder, hur jag sminkar mig. halsdukar.
jag tänker att varför ska inte jag vara vacker?
har gått runt "färdigt" och tänkt att jag är som jag är och folk får tycka vad de vill, samt peppat mig själv och lärt mig att jag är snygg. nu är det dags att spä på det lite till. vara ännu snyggare.
medans jag tycker sådant är kul, alltså.



den här bilden tog syrran på mig i smyg när jag satt och läste, i spanien, smått solochbadsliten. men annars tycker jag att jag var riktigt snygg. och det är det helt okej att tycka. enligt mig.
att det här i sverige är mer eller mindre tabu på att uttrycka något sådant, är fan synd. att man av samhället blir "uppfostrad" att bara tycka att andra, och inte en själv, ser bra ut.
tills man når en viss ålder samt en viss mognad(alla människor kommer aldrig dit, dock).
jag själv nådde nog den för ett par år sedan. sedan dess har mycket hänt, det har gått upp och ner men senaste året har det så gott som hållt i sig hela tiden. jag tycker att jag ser bra ut.
vad andra ser vet jag sällan. men det spelar lika sällan någon roll.

to be continued. xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0