tidsfördriv att dö för

 
Tio saker jag tycker om: 
  • musik
  • ord
  • att hänga med tjejerna och prata om gud vet allt, gärna med sju glas vin på en altan/balkong.
  • när det är typ den här tiden på året, man tror att det är sommar men sen kommer värmen som stannar genom natten också
  • att vakna helt utvilad utan att klockan ens blivit förmiddag
  • det fina minnet av hela studentdagen
  • POJKVÄN
  • nybäddade sängar
  • framtiden
  • hur jag imorse drog en matsked genom min jordnötssmörsburk och hade den som efterrätt till min frukost:)
 
 
 Nio saker jag tycker mindre om:
  • pessimism, även (kanske särskilt) när den kommer från mig själv
  • när det regnar flera dagar i sträck
  • när alla småkryp vaknar och är ö v e r a l l t
  • fenomenet att kunna bli som allra ledsnast när livet är som allra bäst
  • när planer ändras, i min mening, alldeles för sent. (har så svårt att ställa om mig???)
  • att ingen i hela världen verkar tycka om eric gadd så som jag gör. 
  • det här mittemellan-läget mellan ungdom och vuxen pga så få verkar veta hur en ska behandlas, betraktas etc
  • när bilder man tagit under en dag ser hemska ut i datorn trots att de verkat perfekta i kameran
  • ingen festival, ingenting, i sommar 
 
Åtta bloggar jag läser: 
 
Sju saker jag vill göra i framtiden: 
  • besöka alla världens kontinenter, och så börja om när det är klart
  • resa över tidsgränserna och leva samma dag 2 gånger
  • bo i en takvåning
  • ha en egen spalt i nån asfet tidning, eller en krönike-flik på ascool websida/whatever
  • skriva ungdomsböcker
  • pensioneras astidigt pga så pass rik, sedan bara kunna volontära och resa
  • ha landställe där jag och min man plus barn är superhippie och ba lever och typ har en ko i trädgården
 
 
Sex saker jag är rädd för:
  • döden, alltid döden. inte hinna med allt innan dess, att dö ensam, att dö utan att nån vet, etc etc etc. 
  • att inte lyckas med det jag vill i livet (- gör mig dock peppad till att kämpa än mer)
  • världskrig
  • att bli så gammal och dålig/sjuk att jag själv behöver hemtjänst etc
  • ormarna i australien lol herregud
  • att bli bortglömd
 
 
Fem platser där jag tycker om att vara:
  • i sängen. 
  • på jennys balkong
  • i flygplan när det är på väg till bra destination
  • hos hanna pga så pass hemma
  • hästryggen
 
 
Fyra ord som beskriver mig: 
  • eftertänksam
  • omhändertagande
  • målmedveten
  • självständig

    obs vänner hjälpte mig med dessa
 
Tre saker jag ser fram emot: 
  • AUSTRALIEN
  • mitt födelsedagskalas på lördag
  • när jag och jennsan lyckas få ihop vår sommarfest
 
Två bra filmer: 
  • benjamin button (kommer älska föralltid)
  • shutter island (trots att man bara kan se ca 1 gång)
 
En bra låt: 
  • vi kommer aldrig att förlora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0